Inspiration til opvarmningen

on January 12 | in Aktuelt, Flugtnyheder, Pistolnyheder, Riffelnyheder | by | with Comments Off on Inspiration til opvarmningen

Måske ved du, at opvarmning er en god ide – men det er ikke sikkert, at du altid lige husker det. Eller du mangler måske ideer til, hvilke øvelser du kan lave. Fortvivl ej, for her kan du få lidt inspiration til din opvarmning.

Opvarmning og udstrækning kan være særdeles gavnlig for din skydning. Med den rigtige opvarmning kan du blandt andet træne din smidighed, og samtidig er opvarmningen med til at mindske risikoen for forstræknings- og muskelskader. Varmer du ikke op inden en konkurrence, risikerer du, at prøveskuddene i stedet kommer til at fungere som en opvarmning. Det kan betyde, at der kan være forskel på skydestillingen fra prøveskud til konkurrenceskud, fordi muskler og sener bliver længere, når man stået i skydestillingen og arbejdet.

Opvarmningen er også med til at øge både blodcirkulationen og kropstemperaturen – specielt i de aktive muskler. Temperaturøgningen gør, at alle kemiske processer i kroppen går hurtigere – og dette gælder også for aktiviteten i nervebanerne. Derfor kan man efter en god opvarmning faktisk få en hurtigere reaktionstid, hvilket jo er alfa omega for en skytte.

Du kan få inspiration til din opvarmning i dette opvarmningsprogram. Programmet er lavet af Team Danmark og bruges blandt andet af Dansk Skytte Unions eliteskytter på træningssamlinger. Hvis du ikke har mod på at inddrage alle øvelserne, kan du starte med at udvælge dem, der passer dig bedst – og så bygge flere på efterhånden som du får lavet gode opvarmningsvaner. Opvarmningsprogrammet kan også bruges som en god gammeldags gang morgengymnastik.

Pin It

related posts

Comments are closed.

« »