NYT SKV-SYSTEM

on February 18 by

I januar 2019 blev et nyt SKV-system taget i brug. Den tidligere løsning var ikke længere rentabel, og leverandøren ville ikke længere forpligte sig til support. I efteråret 2017 blev en arbejdsgruppe derfor nedsat for at udfærdige en kravspecifikation for et fremtidigt og tidssvarende system.

Læs mere om baggrunden for det nye system her.

Fase1 blev implementeret i januar 2019 med en ny platform, der giver mange flere muligheder for de medarbejdere, som dagligt skal bruge SKV-systemet, hvilket kommer både medlemmer og foreninger til gode på sigt. Systemet er som udgangspunkt en kopi af det tidligere system, men der er også lidt nyt, og som formand for en forening vil man opleve enkelte ændringer heriblandt up-front betaling. Det betyder, at formanden kan vælge, om det er foreningen eller den enkelte skytte, som skal håndtere betaling af ansøgningen ved at sende opkrævningen videre.

Det nye system kræver lidt mere disciplin, så som formand skal du være opmærksom på, at ansøgningen er uden fejl og/eller mangler, ellers betyder det returnering med fare for, at sagsbehandlingen annulleres. Betalingen refunderes ikke. Alle SKV-blanketter skal desuden udfyldes på computer (underskrifter skal skrives i hånden).

Læs mere om status på SKV-systemet pr. 8. marts 2019 her.

Læs mere om ændringer i proceduren ved SKV-ansøgninger her.

Har du spørgsmål til det nye SKV-system og ansøgningsproceduren, kan du måske finde svar i denne FAQ, hvor vi har samlet de oftest stillede spørgsmål. Ellers er du velkommen til at kontakte SKV på telefon eller mail. Find kontaktinfo og åbningstider her.

Comments are closed.