Dansk Skytte Union (Skydesport Danmark)
Pistolkomité
Inviterer til
Danmarksturnering på 10m og 15m Pistol
for
Individuelle skytter
Pistolkomitéen under Dansk Skytte Union indbyder hermed alle medlemmer af Dansk Skytte Unions (Skydesport Danmark) foreninger til at deltage i :
Danmarksturneringen (DKTP) for individuel 10m og 15m Pistolskydning sæson 2024-25.
Turneringsplan – samt regler (Reglement) for den individuelle konkurrence samt indberetningsskemaet kan findes under Pistolkomiteens hjemmeside – Turneringer – Sæson 2024-25.
Indskud individuelt:
10m Luftpistol, - 15m Standardpistol, - 15m Grovpistol, og 15m Fripistol - 50 kr.
Bemærk!
Skytter som samtidig er tilmeldt DKTP for foreningshold deltager automatisk i den individuelle DKTP og skal derfor ikke tilmelde sig den individuelle.
Tilmelding senest søndag d. 3. november 2024 via Event 209.
Turneringsleder:
Paul Erik Sørensen
peps1@tdcadsl.dk
mobil 20466352
PISTOLKOMITÉEN
Dansk Skytte Union (Skydesport Danmark)
Pistolkomité
Inviterer til
Danmarksturnering på 10 meter Luftpistol
ISSF Pistolkomitéen under Dansk Skytte Union (Skydesport Danmark) indbyder hermed alle medlemsforeninger under unionen til at deltage i
Danmarksturneringen for Hold 10m Luftpistol, sæson 2024-25.
Turneringsplan – samt regler (reglement) for Holdskydningen samt indberetningsskema kan findes under Pistolkomiteens hjemmeside - Turneringer - Sæson 2024-25.
Indskud:
Hold 10m luftpistol 500 kr.
Tilmelding senest søndag d. 3. november 2024, via Event 210.
Turneringsleder:
Paul Erik Sørensen
peps1@tdcadsl.dk
mobil 20466352
PISTOLKOMITÉEN
Dansk Skytte Union (Skydesport Danmark)
Pistolkomité
Inviterer til
Danmarksturnering på 15 meter Pistol
Hold
ISSF Pistolkomitéen under Dansk Skytte Union indbyder hermed alle Dansk Skytte Union (Skydesport Danmark) medlemsforeninger til at deltage i:
Danmarksturneringen for Hold 15m Pistol, sæson 2024-25.
Turneringsplan – samt regler (Reglement) for Hold samt indberetningsskemaet kan findes under Pistolkomiteens hjemmeside - Turneringer -Sæson 2024-25.
Indskud:
Hold: 15m Standardpistol, 15m Grovpistol og 15m Fripistol, 200 kr.
Tilmelding senest søndag d. 03. november 2024 via event 211
Turneringsleder:
Paul Erik Sørensen
peps1@tdcadsl.dk
Mobil 20466352
PISTOLKOMITÉEN
Formålet er at uddanne instruktører i sikkerhed og skydeundervisning, som gør den enkelte i stand til at påtage sig ansvaret for forbedring af sikkerhed på bane og at forbedre skydefærdigheden hos skytten. Samt at dygtiggøre instruktøren i undervisningsprincipper og -metoder. Uddannelsen er tillige et lovkrav for at få lov til at overdrage haglvåben til andre – som bevis på bestået uddannelse modtages flugtinstruktørkort.
Indhold og form
Flugtinstruktørkurset veksler mellem teori og praksis og giver deltagerne mulighed for med det samme at få erfaring med at instruere og byde nye velkomne i flugtskydningens verden. Uddannelsen omhandler bl.a.: Sikkerhedspensum, valg af våben, skydetekniske grundprincipper, skydeteknikker, undervisningsprincipper, den gode velkomst, almen viden for instruktøren, tørtræning samt øvelser med ammunition. Dansk Skytte Unions instruktøruddannelse er langt mere end et sikkerhedskursus. Forvent at skyde ca. 25 skud. Ønskes yderligere træning af skydeteknik er det for egen regning. Instruktører på dette kursus er Per Møller og Nicki Bøgelund.
Tilmelding og pris
Tilmelding senest 28. december 2024.
Kursusprisen for medlemmer er: 1.750 kr. inkl. materialer, duer og forplejning Hvis du ikke er medlem af en skytteforening, er prisen 2.150 kr. inkl. materialer, duer og forplejning
Målgruppe og forventninger til deltagerne
Skytter med nogen erfaring, der ønsker at virke som instruktører i flugtskydning i klubben. Din deltagelse skal godkendes af din klubformand, og I skal aftale, hvordan du i fremtiden kan gavne din klub som instruktør. Forbered dig på at deltage aktivt og være parat til at tage del i de praktiske øvelser – så lærer du mest. Aldersgrænse 18 år.
Materialer
Sikkerhedspensum (digitalt), undervisningskompendium (print), instruktørkort og stofmærke. Sikkerhedspensum udsendes inden og skal læses og forstås efter bedste evne før fremmøde. Underviserne har mulighed for at dumpe deltagere f.eks. pga. væsentlige brud på sikkerheden.
Medbring selv
Hvad du normalt ville have med på skydebanen, inkl. våben, ammunition, skydebriller, høreværn og tøj efter forholdene. En del af kurset er teoretisk og foregår i klubhuset, hvor kursusmateriale udleveres, men blok og skriveredskaber bør også medbringes.
Spørgsmål
Ved spørgsmål, ønske om at få besked om kommende kurser eller bestilling af kursus til afholdelse i klubben, kontakt venligst instruktør Per Møller på telefon 52 23 72 72, mail prm125@gmail.com
Vurderingskonkurrence Trehøje 2025
Invitation til Vurderingskonkurrence 10m luftpistol og luftriffel i Trehøje Skytteforening
Søndag den 19. januar 2024.
Sted: |
Trehøje Skytteforening Sports Allé 6A, 7480 Vildbjerg
|
Discipliner: |
60 skud luftriffel: Herre / Herre Junior/ Dame / Dame Junior 60 skud luftpistol Herre / Herre Junior/ Dame / Dame Junior |
Skiver: |
Konkurrencen afvikles på Megalink 3D score elektronisk markeringsanlæg
|
Indskud: |
Betales ved tilmelding 1 dag konkurrence inkl. fri træning fredag 250 kr.
|
Live Visning: |
|
Tilmelding og betaling: |
https://skytteunion.dk/event/223 |
Tilmeldingsfrist: |
Sidste tilmelding er 12. januar 2025. Tilmelding efter tilmeldingsfristen vil bero på ledige pladser og pålægges 50 kr. i gebyr.
|
Forplejning: |
Kaffe, The, Vand, Toast kan købes i foreningen.
|
Resultater: |
På Skytteunionens hjemmeside:
|
Regler: |
I henhold til ISSF-reglement
|
Udstyrskontrol: |
I henhold til ISSF-reglement
|
Sammensætning af skydehold: |
Regler for afvikling af vurderingskonkurrencer
|
Stævneleder |
Niels Overgaard Tlf: nielshovergaard@outlook.dk
|
|
|
Deltagere:
Alle foreninger, der er medlem af Dansk Skytte Union kan deltage med et eller flere hold à 3 skytter.
Klasser:
Åben klasse 1, division | Fritstående |
Åben klasse Øvrige divisioner | Fritstående |
Åben med rem | Albue og remstøtte |
Old Boys 60 + | Geværstøtte eller albue og remstøtte |
Ungdom-mix (U15-U17) | Fritstående + Albue og remstøtte |
U13 | Fritstående + Albue og geværstøtte |
For Ungdoms skytter gælder følgende alders regler:
U13 må ikke være fyldt 14 år den dato, hvor runden senest skal være skudt
U15 må ikke være fyldt 16 år den dato, hvor runden senest skal være skudt
U17 må ikke være fyldt 18 år den dato, hvor runden senest skal være skudt
Det er selvfølgelig tilladt at starte i den ungdomsgruppe skytten tilhører og derefter fortsætte i en ny ungdomsgruppe, hvis foreningen har tilmeldt hold i denne gruppe også.
Det er også tilladt at stille hold på tværs af flere foreninger. Kan jeres forening ikke selv stille et hold, så gå sammen med en anden eller to andre foreninger og opret et hold.
BEMÆRK dog, at til forårets DM kan kun rene foreningshold deltage, ikke blandede foreningshold.
Resultatlister og øvrig info kan findes her
Divisioner:
Åben klasse 1. division
Divisionen består så vidt muligt af 6 hold. Der skydes alle mod alle. Skydningen afvikles over 6 runder.
Øvrige klasser og divisioner
Hver division består så vidt muligt af 6 hold. Der skydes alle mod alle. Skydningen afvikles over 6 runder.
Ungdom
Hver division består så vidt muligt af 6 hold. Der skydes alle mod alle. Skydningen afvikles over 3 runder.
Afvikling:
Alle skydninger er hjemmebaneskydninger. Foreninger, der skyder på elektronisk anlæg eller benytter dømmemaskine, sender kun resultaterne til stævnelederen. Alle skiver og strimler gemmes, da der kan forekomme kontrol af resultaterne. Der skydes 40 skud i alle divisioner og klasser undtaget U13, der skyder 30 skud.
Resultater:
Resultaterne indsendes til den på hjemmesiden angivne person senest om søndagen i afviklingsugen.
Tilmelding:
Snarest og senest d. 15. oktober 2024.
Pris pr. hold for deltagelse:
Ungdom DKK 150,00
Øvrige DKK 250,00
Beløbet betales under tilmelding. Bemærk, bekræftelsen ved ordreafgivelse gælder som faktura. Det vil sige: Der tilsendes ikke yderligere opkrævning.
Afviklingsdatoer:
Ungdom afleverer resultater runde: 2-4-6
Runde 1 | Uge 43 | søndag den 27. oktober 2024 |
Runde 2 | Uge 46 | søndag den 17. november 2024 |
Runde 3 | Uge 49 | søndag den 08. december 2024 |
Runde 4 | Uge 2 | søndag den 12. januar 2025 |
Runde 5 | Uge 5 | søndag den 02. februar 2025 |
Runde 6 | Uge 9 | søndag den 02. marts 2025 |
Med venlig hilsen
Riffelkomiteen
Deltagere:
Alle foreninger, der er medlem af Dansk Skytte Union kan deltage med et eller flere hold à 3 skytter.
Klasser:
U13 | 30 skud | Albue og geværstøtte |
U15-U17 (Ungdom Mix) | 40 skud | Fritstående |
U15-U17 (Ungdom Mix med rem) | 40 skud | Albue og remstøtte |
Følgende regler er gældende for deltagere på de enkelte hold:
U13 må ikke være fyldt 14 år den dato, hvor omgangen senest skal være skudt
U15 må ikke være fyldt 16 år den dato, hvor omgangen senest skal være skudt
U17 må ikke være fyldt 18 år den dato, hvor omgangen senest skal være skudt
Det er selvfølgelig tilladt at starte i den ungdomsgruppe, skytten tilhører og derefter fortsætte i en ny ungdomsgruppe, hvis foreningen har tilmeldt hold i denne gruppe også.
Det er også tilladt at stille hold på tværs af flere foreninger. Kan din forening ikke selv stille et hold, så gå sammen med en anden eller to andre foreninger og opret et hold.
OBS! Til forårets DM kan kun rene foreningshold deltage, ikke blandede foreningshold.
Der skydes 5 omgange, med 2 omgange før 31.12.2023 og 3 omgange efter 01.01.2024. Da der skydes alle mod alle, vil vinderen modtager point efter antallet af skydende hold. Der oprettes divisioner i forhold til antal tilmeldte hold.
Skydningens afvikling:
Alle skydninger er hjemmebaneskydninger. Foreninger, der skyder på elektronisk anlæg eller benytter dømmemaskine, sender kun resultaterne til stævnelederen. Øvrige foreninger sender skiverne til stævnelederen som dømmer og registrere resultaterne. Alle ikke indsendte skiver og strimler gemmes sæsonen ud, da der kan forekomme kontrol af resultaterne
Skiver:
Skiverne/resultaterne indsendes til stævnelederen så materialet er fremme senest om mandagen (kl. 18:00) i ugen efter sidste afviklingsdato. For sent indsendte skiver/resultater vil normalt ikke komme med på listen eller blive bedømt. Det anbefales derfor at foreninger, der indsender skiver, afslutter deres skydninger ugen før fristen.
Tilmelding:
Snarest og senest d. 1. oktober 2024.
Pris pr. hold for deltagelse:
DKK. 300,00
Tilmeldingen er først gældende, når der er betalt, og beløbet er registreret.
Resultater:
Sendes til Stævneleder Lars Kring: larskring@bpanet.dk
Afvikling af omgange:
Omgang 1 | Uge 44 | søndag den 3. november 2024 |
Omgang 2 | Uge 48 | søndag den 1. december 2024 |
Omgang 3 | Uge 3 | søndag den 19. januar 2025 |
Omgang 4 | Uge 7 | søndag den 16. februar 2025 |
Omgang 5 | Uge 11 | søndag den 16. marts 2025 |
Turneringsleder
Lars Kring
Tlf.:
larskring@bpanet.dk
Deltagere:
Alle foreninger, der er medlem af Dansk Skytte Union kan deltage med et eller flere hold à 3 skytter.
Klasser:
Åben | 40 skud | Fritstående |
Åben med rem | 40 skud | Albue og remstøtte |
Oldboys | 40 skud | Albue og remstøtte |
Divisioner:
Åben klasse
Hver division består så vidt muligt af 6 hold. Hvis der ikke er 6 hold i en division, så skyder alle mod alle og vinderen modtager point efter antallet af skydende hold. Der skydes 5 omgange før 31.12.2022 og 5 omgange efter 01.01.2023. Alle hold møder hinanden to gange, således at hvert hold skyder 10 omgange.
Hvis et ikke kvalificeret hold til DIF turneringen, ønsker at deltage i denne næste år, skal dette meddeles senest den 31. december. Ved oprykningsskydningen til DIF Turneringens finalestævne, kan deltage de to hold med højeste skudte point pr. 1. januar i hjemmebaneturneringen, der har tilkendegivet at de ønsker at deltage.
Hver division består så vidt muligt af 6 hold. Hvis der ikke er 6 hold i en division, så skyder alle mod alle og vinderen modtager så point efter antallet af skydende hold. Der skydes 5 omgange før 31.12.2022 og 5 omgange efter 01.01.2023. Alle hold møder hinanden to gange, således at hvert hold skyder 10 omgange.
Oldboys
Hver division består så vidt muligt af 6 hold. Hvis der ikke er 6 hold i en division, så skyder alle mod alle og vinderen modtager så point efter antallet af skydende hold. Der skydes 5 omgange før 31.12.2022 og 5 omgange efter 01.01.2023. Alle hold møder hinanden to gange, således at hvert hold skyder 10 omgange.
Skydningens afvikling:
Alle skydninger er hjemmebaneskydninger. Foreninger, der skyder på elektronisk anlæg eller benytter dømmemaskine, sender kun resultaterne til stævnelederen. Øvrige foreninger sender skiverne til stævnelederen som dømmer og registrere resultaterne. Alle ikke indsendte skiver og strimler gemmes sæsonen ud, da der kan forekomme kontrol af resultaterne
Skiver:
Skiverne/resultaterne indsendes til stævnelederen så materialet er fremme senest om mandagen (kl. 18:00) i ugen efter sidste afviklingsdato. For sent indsendte skiver/resultater vil normalt ikke komme med på listen eller blive bedømt. Det anbefales derfor at foreninger, der indsender skiver, afslutter deres skydninger ugen før fristen.
Tilmelding:
Snarest og senest d. 29. september 2024
Pris pr. hold for deltagelse:
DKK. 500,00
Tilmeldingen er først gældende, når der er betalt, og beløbet er registreret.
Resultater:
Sendes til Stævneleder Lars Kring: larskring@bpanet.dk
Afvikling af omgange:
Omgang 1 | Uge 42 | søndag den 20. oktober 2024 |
Omgang 2 | Uge 44 | søndag den 03. november 2024 |
Omgang 3 | Uge 46 | søndag den 17. november 2024 |
Omgang 4 | Uge 48 | søndag den 01. december 2024 |
Omgang 5 | Uge 50 | søndag den 15. december 2024 |
Omgang 6 | Uge 2 | søndag den 12. januar 2025 |
Omgang 7 | Uge 4 | søndag den 26. januar 2025 |
Omgang 8 | Uge 6 | søndag den 09. februar 2025 |
Omgang 9 | Uge 8 | søndag den 23. februar 2025 |
Omgang 10 | Uge 10 | søndag den 09. marts 2025 |
Turneringsleder
Lars Kring, BPI
Tlf.:
larskring@bpanet.dk