Deltagere:
Alle foreninger, der er medlem af Dansk Skytte Union kan deltage med et eller flere hold à 3 skytter.
Klasser:
U13 | 30 skud | Albue og geværstøtte |
U15-U17 (Ungdom Mix) | 40 skud | Fritstående |
U15-U17 (Ungdom Mix med rem) | 40 skud | Albue og remstøtte |
Følgende regler er gældende for deltagere på de enkelte hold:
U13 må ikke være fyldt 14 år den dato, hvor omgangen senest skal være skudt
U15 må ikke være fyldt 16 år den dato, hvor omgangen senest skal være skudt
U17 må ikke være fyldt 18 år den dato, hvor omgangen senest skal være skudt
Det er selvfølgelig tilladt at starte i den ungdomsgruppe, skytten tilhører og derefter fortsætte i en ny ungdomsgruppe, hvis foreningen har tilmeldt hold i denne gruppe også.
Det er også tilladt at stille hold på tværs af flere foreninger. Kan din forening ikke selv stille et hold, så gå sammen med en anden eller to andre foreninger og opret et hold.
OBS! Til forårets DM kan kun rene foreningshold deltage, ikke blandede foreningshold.
Der skydes 5 omgange, med 2 omgange før 31.12.2023 og 3 omgange efter 01.01.2024. Da der skydes alle mod alle, vil vinderen modtager point efter antallet af skydende hold. Der oprettes divisioner i forhold til antal tilmeldte hold.
Skydningens afvikling:
Alle skydninger er hjemmebaneskydninger. Foreninger, der skyder på elektronisk anlæg eller benytter dømmemaskine, sender kun resultaterne til stævnelederen. Øvrige foreninger sender skiverne til stævnelederen som dømmer og registrere resultaterne. Alle ikke indsendte skiver og strimler gemmes sæsonen ud, da der kan forekomme kontrol af resultaterne
Skiver:
Skiverne/resultaterne indsendes til stævnelederen så materialet er fremme senest om mandagen (kl. 18:00) i ugen efter sidste afviklingsdato. For sent indsendte skiver/resultater vil normalt ikke komme med på listen eller blive bedømt. Det anbefales derfor at foreninger, der indsender skiver, afslutter deres skydninger ugen før fristen.
Tilmelding:
Snarest og senest d. 1. oktober 2024.
Pris pr. hold for deltagelse:
DKK. 300,00
Tilmeldingen er først gældende, når der er betalt, og beløbet er registreret.
Resultater:
Sendes til Stævneleder Lars Kring: larskring@bpanet.dk
Afvikling af omgange:
Omgang 1 | Uge 44 | søndag den 3. november 2024 |
Omgang 2 | Uge 48 | søndag den 1. december 2024 |
Omgang 3 | Uge 3 | søndag den 19. januar 2025 |
Omgang 4 | Uge 7 | søndag den 16. februar 2025 |
Omgang 5 | Uge 11 | søndag den 16. marts 2025 |
Turneringsleder
Lars Kring
Tlf.:
larskring@bpanet.dk