Compaksporting afholder Udtagelsesskydning (UT) for Dansk Skytte Union - Skydesport Danmarks Medlemmer.
Stedet er Flejsborg , hvor der stilles 4 Baner til rådighed.
Klasser:
Junior fra 1 januar 2005 til 31 december 2012
Dame født før 1 januar 2005
Man fra 1 januar 1970 til 31 december 2004
Senior fra 1 januar 1960 til 21 december 1969
Veteran fra 1 januar 1953 til 31 december 1959
Master født før 1 januar 1953
Pistolkomiteen inviterer hermed i samarbejde med Aars
Skytteforening til
Danmarksmesterskaber 2025
på
15m Standardpistol (event 224)
Dato:
29 marts 2025.
Sted:
I Aars Skytteforenings lokaler Østermarken 22 under østermarkskolen.
Program:
Skydetid:
Lørdag 29 marts kl. 10:00, -11:10, -12:20, -13:30, -14:40. -15:50 og 17,00.
Bemærk: Skydetiderne er for første prøveskud, dvs. der kaldes på banen 10 min før.
Antal skud
15m Standard
Prøveskud: Ubegrænset.
Gældende antal skud: 30
Skydetid: 45 minutter
Stævne indskud.
Individuel:
Ungdom og juniorer: 75 kr.
Øvrige individuelle skytter: 100 kr.
Foreningshold: 150 kr.
Tilmelding.
Tilmelding inden 15 marts 2025 via: Skytteunion.dk – Event 224.
Stævneleder under stævnet:
Aars Skytteforening, Allan Borg Nielsen.
Dommer under mesterskabet:
Udpeges senere.
Regler:
Der skydes efter DSkyU gældende reglement for Pistolskydning 15 meter.
https://skytteunion.dk/page/skydesport-danmark-reglementer
Våbenkontrol: Der vil være kontrol af våben og udstyr forud for hvert skydehold.
samt stikprøvekontrol efter skydningen.
Klasser: jf. Pistolkomiteens regler for Klasse- og aldersinddeling, Pistolskydning 15 meter, (version af 26-3-2024). Kan findes på komiteens hjemmeside under reglementer.
Individuelt mesterskab.
Afholdes når mindst to (2) skytter (ej fra samme forening) er tilmeldt i klassen (gælder ikke ungdoms klasser).
OBS! Det forudsættes at skytter i ungdomsklasserne, har en voksen ”SKV” godkendt hjælper med under skydningen.
Holdmesterskab
Afholdes når mindst to (2) foreninger har tilmeldt hold i den pågældende klasse. Hold skal anmeldes med 3 navngivne skytter inden første holdskytte går på banen.
Et hold består af 3 navngivne skytter, jf. reglerne i DSkyU Skydereglement - Generelle regler §3: https://skytteunion.dk/page/skydesport-danmark-reglementer
Der er ikke MIX HOLD i 15 meter pistoldiscipliner.
Præmie/Medalje overrækkelse:
Efter sidste skydning ca. 18.30.
Vindere af 15m Standardpistol Herre- og Herrehold, modtager DIF mesterskabs medalje,
Øvrige individuelle samt hold vindere, i 15m Std-, Fri- og Grovpistol modtager Dansk Skytte Union (Skydesport Danmark) Mesterskabs medalje.
Medaljer udleveres i forhold til deltagerantal efter princippet:
Dansk Skytte Union mesterskabs medalje: Individuel: 2-5-8. For hold 2-3-4.
For ungdomsklasserne dog efter princippet 1-2-3.
Danmarks Idrætsforbunds mesterskabsmedaljer (DIF-medaljer) efter princippet: Individuel: mindst 5 deltagende skytter i klassen, for hold: mindst 3 deltagende foreningshold i klassen. (DIF lovregulativ VI §2 stk3)
Kontaktperson
Før mesterskabet:
Paul Erik Sørensen
mobil 20466352
Fastnet 56143931
peps1@tdcadsl.dk
Under mesterskabet:
Allan Borg Nielsen
Mobil 22772324
os.allan.borg@gmail.com
Vel mødt i Aars
Med venlig hilsen
Pistolkomiteen
Pistolkomiteen inviterer hermed i samarbejde med Aars
Skytteforening til
Danmarksmesterskaber 2025
på
15m Fripistol (event 225)
Dato:
29 marts 2025.
Sted:
I Aars Skytteforenings lokaler Østermarken 22 under østermarkskolen.
Program:
Skydetid:
Lørdag 29 marts kl. 10:00, -11:10, -12:20, -13:30, -14:40. -15:50 og 17,00.
Bemærk: Skydetiderne er for første prøveskud, dvs. der kaldes på banen 10 min før.
Antal skud
15m Fripistol:
Prøveskud: Ubegrænset.
Gældende antal skud: 30
Skydetid: 60 minutter.
Stævne indskud.
Individuel:
Ungdom og juniorer: 75 kr.
Øvrige individuelle skytter: 100 kr.
Foreningshold: 150 kr.
Tilmelding.
Tilmelding inden 15 marts 2025 via: Skytteunion.dk – Event 225.
Stævneleder under stævnet:
Aars Skytteforening, Allan Borg Nielsen.
Dommer under mesterskabet:
Udpeges senere.
Regler:
Der skydes efter DSkyU gældende reglement for Pistolskydning 15 meter.
https://skytteunion.dk/page/skydesport-danmark-reglementer
Våbenkontrol: Der vil være kontrol af våben og udstyr forud for hvert skydehold.
samt stikprøvekontrol efter skydningen.
Klasser: jf. Pistolkomiteens regler for Klasse- og aldersinddeling, Pistolskydning 15 meter, (version af 26-3-2024). Kan findes på komiteens hjemmeside under reglementer.
Individuelt mesterskab.
Afholdes når mindst to (2) skytter (ej fra samme forening) er tilmeldt i klassen (gælder ikke ungdoms klasser).
OBS! Det forudsættes at skytter i ungdomsklasserne, har en voksen ”SKV” godkendt hjælper med under skydningen.
Holdmesterskab
Afholdes når mindst to (2) foreninger har tilmeldt hold i den pågældende klasse. Hold skal anmeldes med 3 navngivne skytter inden første holdskytte går på banen.
Et hold består af 3 navngivne skytter, jf. reglerne i DSkyU Skydereglement - Generelle regler §3: https://skytteunion.dk/page/skydesport-danmark-reglementer
Der er ikke MIX HOLD i 15 meter pistoldiscipliner.
Præmie/Medalje overrækkelse:
Efter sidste skydning ca. 18.30.
Vindere af 15m Standardpistol Herre- og Herrehold, modtager DIF mesterskabs medalje,
Øvrige individuelle samt hold vindere, i 15m Std-, Fri- og Grovpistol modtager Dansk Skytte Union (Skydesport Danmark) Mesterskabs medalje.
Medaljer udleveres i forhold til deltagerantal efter princippet:
Dansk Skytte Union mesterskabs medalje: Individuel: 2-5-8. For hold 2-3-4.
For ungdomsklasserne dog efter princippet 1-2-3.
Danmarks Idrætsforbunds mesterskabsmedaljer (DIF-medaljer) efter princippet: Individuel: mindst 5 deltagende skytter i klassen, for hold: mindst 3 deltagende foreningshold i klassen. (DIF lovregulativ VI §2 stk3)
Kontaktperson
Før mesterskabet:
Paul Erik Sørensen
mobil 20466352
Fastnet 56143931
peps1@tdcadsl.dk
Under mesterskabet:
Allan Borg Nielsen
Mobil 22772324
os.allan.borg@gmail.com
Vel mødt i Aars
Med venlig hilsen
Pistolkomiteen
Pistolkomiteen inviterer hermed i samarbejde med Aars
Skytteforening til
Danmarksmesterskaber 2025
på
15m Grovpistol
Dato:
29 marts 2025.
Sted:
I Aars Skytteforenings lokaler Østermarken 22 under østermarkskolen.
Program:
Skydetid:
Lørdag 29 marts kl. 10:00, -11:10, -12:20, -13:30, -14:40. -15:50 og 17,00.
Bemærk: Skydetiderne er for første prøveskud, dvs. der kaldes på banen 10 min før.
Antal skud
15m Grovpistol.
Prøveskud: Ubegrænset.
Gældende antal skud: 30
Skydetid: 45 minutter
Stævne indskud.
Individuel:
Ungdom og juniorer: 75 kr.
Øvrige individuelle skytter: 100 kr.
Foreningshold: 150 kr.
Tilmelding.
Tilmelding inden 15 marts 2025 via: Skytteunion.dk – Event 226.
Stævneleder under stævnet:
Aars Skytteforening, Allan Borg Nielsen.
Dommer under mesterskabet:
Udpeges senere.
Regler:
Der skydes efter DSkyU gældende reglement for Pistolskydning 15 meter.
https://skytteunion.dk/page/skydesport-danmark-reglementer
Våbenkontrol: Der vil være kontrol af våben og udstyr forud for hvert skydehold.
samt stikprøvekontrol efter skydningen.
Klasser: jf. Pistolkomiteens regler for Klasse- og aldersinddeling, Pistolskydning 15 meter, (version af 26-3-2024). Kan findes på komiteens hjemmeside under reglementer.
Individuelt mesterskab.
Afholdes når mindst to (2) skytter (ej fra samme forening) er tilmeldt i klassen (gælder ikke ungdoms klasser).
OBS! Det forudsættes at skytter i ungdomsklasserne, har en voksen ”SKV” godkendt hjælper med under skydningen.
Holdmesterskab
Afholdes når mindst to (2) foreninger har tilmeldt hold i den pågældende klasse. Hold skal anmeldes med 3 navngivne skytter inden første holdskytte går på banen.
Et hold består af 3 navngivne skytter, jf. reglerne i DSkyU Skydereglement - Generelle regler §3: https://skytteunion.dk/page/skydesport-danmark-reglementer
Der er ikke MIX HOLD i 15 meter pistoldiscipliner.
Præmie/Medalje overrækkelse:
Efter sidste skydning ca. 18.30.
Vindere af 15m Standardpistol Herre- og Herrehold, modtager DIF mesterskabs medalje,
Øvrige individuelle samt hold vindere, i 15m Std-, Fri- og Grovpistol modtager Dansk Skytte Union (Skydesport Danmark) Mesterskabs medalje.
Medaljer udleveres i forhold til deltagerantal efter princippet:
Dansk Skytte Union mesterskabs medalje: Individuel: 2-5-8. For hold 2-3-4.
For ungdomsklasserne dog efter princippet 1-2-3.
Danmarks Idrætsforbunds mesterskabsmedaljer (DIF-medaljer) efter princippet: Individuel: mindst 5 deltagende skytter i klassen, for hold: mindst 3 deltagende foreningshold i klassen. (DIF lovregulativ VI §2 stk3)
Kontaktpersoner:
Før mesterskabet:
Paul Erik Sørensen
mobil 20466352
Fastnet 56143931
peps1@tdcadsl.dk
Under mesterskabet:
Allan Borg Nielsen
Mobil 22772324
os.allan.borg@gmail.com
Vel mødt i Aars
Med venlig hilsen
Pistolkomiteen
Deltagere:
Alle foreninger, der er medlem af Dansk Skytte Union kan deltage med et eller flere hold à 3 skytter.
Klasser:
Åben klasse 1, division | Fritstående |
Åben klasse Øvrige divisioner | Fritstående |
Åben med rem | Albue og remstøtte |
Old Boys 60 + | Geværstøtte eller albue og remstøtte |
Ungdom-mix (U15-U17) | Fritstående + Albue og remstøtte |
U13 | Fritstående + Albue og geværstøtte |
For Ungdoms skytter gælder følgende alders regler:
U13 må ikke være fyldt 14 år den dato, hvor runden senest skal være skudt
U15 må ikke være fyldt 16 år den dato, hvor runden senest skal være skudt
U17 må ikke være fyldt 18 år den dato, hvor runden senest skal være skudt
Det er selvfølgelig tilladt at starte i den ungdomsgruppe skytten tilhører og derefter fortsætte i en ny ungdomsgruppe, hvis foreningen har tilmeldt hold i denne gruppe også.
Det er også tilladt at stille hold på tværs af flere foreninger. Kan jeres forening ikke selv stille et hold, så gå sammen med en anden eller to andre foreninger og opret et hold.
BEMÆRK dog, at til forårets DM kan kun rene foreningshold deltage, ikke blandede foreningshold.
Resultatlister og øvrig info kan findes her
Divisioner:
Åben klasse 1. division
Divisionen består så vidt muligt af 6 hold. Der skydes alle mod alle. Skydningen afvikles over 6 runder.
Øvrige klasser og divisioner
Hver division består så vidt muligt af 6 hold. Der skydes alle mod alle. Skydningen afvikles over 6 runder.
Ungdom
Hver division består så vidt muligt af 6 hold. Der skydes alle mod alle. Skydningen afvikles over 3 runder.
Afvikling:
Alle skydninger er hjemmebaneskydninger. Foreninger, der skyder på elektronisk anlæg eller benytter dømmemaskine, sender kun resultaterne til stævnelederen. Alle skiver og strimler gemmes, da der kan forekomme kontrol af resultaterne. Der skydes 40 skud i alle divisioner og klasser undtaget U13, der skyder 30 skud.
Resultater:
Resultaterne indsendes til den på hjemmesiden angivne person senest om søndagen i afviklingsugen.
Tilmelding:
Snarest og senest d. 15. oktober 2024.
Pris pr. hold for deltagelse:
Ungdom DKK 150,00
Øvrige DKK 250,00
Beløbet betales under tilmelding. Bemærk, bekræftelsen ved ordreafgivelse gælder som faktura. Det vil sige: Der tilsendes ikke yderligere opkrævning.
Afviklingsdatoer:
Ungdom afleverer resultater runde: 2-4-6
Runde 1 | Uge 43 | søndag den 27. oktober 2024 |
Runde 2 | Uge 46 | søndag den 17. november 2024 |
Runde 3 | Uge 49 | søndag den 08. december 2024 |
Runde 4 | Uge 2 | søndag den 12. januar 2025 |
Runde 5 | Uge 5 | søndag den 02. februar 2025 |
Runde 6 | Uge 9 | søndag den 02. marts 2025 |
Med venlig hilsen
Riffelkomiteen
Deltagere:
Alle foreninger, der er medlem af Dansk Skytte Union kan deltage med et eller flere hold à 3 skytter.
Klasser:
U13 | 30 skud | Albue og geværstøtte |
U15-U17 (Ungdom Mix) | 40 skud | Fritstående |
U15-U17 (Ungdom Mix med rem) | 40 skud | Albue og remstøtte |
Følgende regler er gældende for deltagere på de enkelte hold:
U13 må ikke være fyldt 14 år den dato, hvor omgangen senest skal være skudt
U15 må ikke være fyldt 16 år den dato, hvor omgangen senest skal være skudt
U17 må ikke være fyldt 18 år den dato, hvor omgangen senest skal være skudt
Det er selvfølgelig tilladt at starte i den ungdomsgruppe, skytten tilhører og derefter fortsætte i en ny ungdomsgruppe, hvis foreningen har tilmeldt hold i denne gruppe også.
Det er også tilladt at stille hold på tværs af flere foreninger. Kan din forening ikke selv stille et hold, så gå sammen med en anden eller to andre foreninger og opret et hold.
OBS! Til forårets DM kan kun rene foreningshold deltage, ikke blandede foreningshold.
Der skydes 5 omgange, med 2 omgange før 31.12.2023 og 3 omgange efter 01.01.2024. Da der skydes alle mod alle, vil vinderen modtager point efter antallet af skydende hold. Der oprettes divisioner i forhold til antal tilmeldte hold.
Skydningens afvikling:
Alle skydninger er hjemmebaneskydninger. Foreninger, der skyder på elektronisk anlæg eller benytter dømmemaskine, sender kun resultaterne til stævnelederen. Øvrige foreninger sender skiverne til stævnelederen som dømmer og registrere resultaterne. Alle ikke indsendte skiver og strimler gemmes sæsonen ud, da der kan forekomme kontrol af resultaterne
Skiver:
Skiverne/resultaterne indsendes til stævnelederen så materialet er fremme senest om mandagen (kl. 18:00) i ugen efter sidste afviklingsdato. For sent indsendte skiver/resultater vil normalt ikke komme med på listen eller blive bedømt. Det anbefales derfor at foreninger, der indsender skiver, afslutter deres skydninger ugen før fristen.
Tilmelding:
Snarest og senest d. 1. oktober 2024.
Pris pr. hold for deltagelse:
DKK. 300,00
Tilmeldingen er først gældende, når der er betalt, og beløbet er registreret.
Resultater:
Sendes til Stævneleder Lars Kring: larskring@bpanet.dk
Afvikling af omgange:
Omgang 1 | Uge 44 | søndag den 3. november 2024 |
Omgang 2 | Uge 48 | søndag den 1. december 2024 |
Omgang 3 | Uge 3 | søndag den 19. januar 2025 |
Omgang 4 | Uge 7 | søndag den 16. februar 2025 |
Omgang 5 | Uge 11 | søndag den 16. marts 2025 |
Turneringsleder
Lars Kring
Tlf.:
larskring@bpanet.dk
Deltagere:
Alle foreninger, der er medlem af Dansk Skytte Union kan deltage med et eller flere hold à 3 skytter.
Klasser:
Åben | 40 skud | Fritstående |
Åben med rem | 40 skud | Albue og remstøtte |
Oldboys | 40 skud | Albue og remstøtte |
Divisioner:
Åben klasse
Hver division består så vidt muligt af 6 hold. Hvis der ikke er 6 hold i en division, så skyder alle mod alle og vinderen modtager point efter antallet af skydende hold. Der skydes 5 omgange før 31.12.2022 og 5 omgange efter 01.01.2023. Alle hold møder hinanden to gange, således at hvert hold skyder 10 omgange.
Hvis et ikke kvalificeret hold til DIF turneringen, ønsker at deltage i denne næste år, skal dette meddeles senest den 31. december. Ved oprykningsskydningen til DIF Turneringens finalestævne, kan deltage de to hold med højeste skudte point pr. 1. januar i hjemmebaneturneringen, der har tilkendegivet at de ønsker at deltage.
Hver division består så vidt muligt af 6 hold. Hvis der ikke er 6 hold i en division, så skyder alle mod alle og vinderen modtager så point efter antallet af skydende hold. Der skydes 5 omgange før 31.12.2022 og 5 omgange efter 01.01.2023. Alle hold møder hinanden to gange, således at hvert hold skyder 10 omgange.
Oldboys
Hver division består så vidt muligt af 6 hold. Hvis der ikke er 6 hold i en division, så skyder alle mod alle og vinderen modtager så point efter antallet af skydende hold. Der skydes 5 omgange før 31.12.2022 og 5 omgange efter 01.01.2023. Alle hold møder hinanden to gange, således at hvert hold skyder 10 omgange.
Skydningens afvikling:
Alle skydninger er hjemmebaneskydninger. Foreninger, der skyder på elektronisk anlæg eller benytter dømmemaskine, sender kun resultaterne til stævnelederen. Øvrige foreninger sender skiverne til stævnelederen som dømmer og registrere resultaterne. Alle ikke indsendte skiver og strimler gemmes sæsonen ud, da der kan forekomme kontrol af resultaterne
Skiver:
Skiverne/resultaterne indsendes til stævnelederen så materialet er fremme senest om mandagen (kl. 18:00) i ugen efter sidste afviklingsdato. For sent indsendte skiver/resultater vil normalt ikke komme med på listen eller blive bedømt. Det anbefales derfor at foreninger, der indsender skiver, afslutter deres skydninger ugen før fristen.
Tilmelding:
Snarest og senest d. 29. september 2024
Pris pr. hold for deltagelse:
DKK. 500,00
Tilmeldingen er først gældende, når der er betalt, og beløbet er registreret.
Resultater:
Sendes til Stævneleder Lars Kring: larskring@bpanet.dk
Afvikling af omgange:
Omgang 1 | Uge 42 | søndag den 20. oktober 2024 |
Omgang 2 | Uge 44 | søndag den 03. november 2024 |
Omgang 3 | Uge 46 | søndag den 17. november 2024 |
Omgang 4 | Uge 48 | søndag den 01. december 2024 |
Omgang 5 | Uge 50 | søndag den 15. december 2024 |
Omgang 6 | Uge 2 | søndag den 12. januar 2025 |
Omgang 7 | Uge 4 | søndag den 26. januar 2025 |
Omgang 8 | Uge 6 | søndag den 09. februar 2025 |
Omgang 9 | Uge 8 | søndag den 23. februar 2025 |
Omgang 10 | Uge 10 | søndag den 09. marts 2025 |
Turneringsleder
Lars Kring, BPI
Tlf.:
larskring@bpanet.dk