Mesterskaberne afvikles på baner med Megalink og kan følges live på https://results.megalink.no/
Klasser:
U13, U13F, U15, U17
U15-rem, U17-rem samt Åben-rem.
U13 – må ikke være fyldt 14 år den 18.03.2024
U15 – må ikke være fyldt 16 år den 18.03.2024
U17 – må ikke være fyldt 18 år den 18.03.2024
HOLD: U13, Ungdom-Mix (U15+U17) og Ungdom-Mix med rem (U15 med rem + U17 med rem).
Tidspunkt:
Fra mandag den 18. marts til søndag den 24. marts 2024
Skydesteder:
Aalborg Skyttekreds
Vesterkærets Skole
Skydebanevej 1
9000 Aalborg
Lørdag den 23/3 kl. 11:00 – 12:30 – 14:00
Viborg Skytteforening
Kirkebækvej 92
8800 Viborg
Onsdag den 20/3 kl. 17:30 – 19:00
Lørdag 23/3 og søndag den 24/3 kl. 10:00 – 11:30 – 13:00 – 14:30
BPI
Pjedstedvej 33A
7000 Fredericia
Torsdag den 21/3 kl. 17:00 – 18:30
Lørdag 23/3 og søndag den 24/3 kl. 10:00 – 11:30 – 13:00
Ballerup Skytteforening
Magleparken 5
2750 Ballerup
Fredag den 22/3 kl. 16:00 – 17:30 – 19:00 – 20:30
Lørdag den 23/3 kl. 11.30 – 13:00 – 14:30 – 16:00
Nykøbing Falster Skytteforening
Ved kohaven 9
4800 Nykøbing F.
Mandag den 18/3 og onsdag den 20/3 kl. 17:30 – 19:00
Lørdag og søndag kl. 10:00 – 11:30 – 13:00
Program:
10 m luft
U13 – 30 skud på 40 minutter inkl. prøveskud
U13F – 30 skud på 40 minutter – 15 minutters prøveskud forud for gældende
U15/U17 – 40 skud på 40 minutter – 15 minutters prøveskud forud for gældende
U15 med rem/U17 med rem og Åben med rem – 40 skud på 50 min. inkl. prøveskud
15 m kaliber 22
U13/U15 m rem/U17 med rem – 30 skud på 40 minutter inkl. prøveskud
U13F – 20 skud på 40 minutter - 15 minutters prøveskud forud for gældende
U15/U17 – 30 skud på 50 minutter - 15 minutters prøveskud forud for gældende
Åben med rem – 40 skud på 50 min. inkl. prøveskud
Skydetiden er for første gældende skud (for U13 og skytter med rem, er det start af prøveskud)
Banefordeling foretages umiddelbart efter seneste tilmeldingsfrist.
Medaljer:
DSkyU medaljer individuelt + hold. Alle medaljer eftersendes.
Våben og tøjkontrol:
Der er ikke våben- og tøjkontrol.
Jury:
Meddeles senere.
Regler:
Der skydes så vidt det er muligt efter ISSF og DSkyU gældende regler. Der skydes på Megalink elektronisk markeringsanlæg uden skivekontrol. Det betyder at det afgivne skud er gældende.
Ungdomsskytter kan skyde både i egen klasse samt som junior ved 10 og 15 m DM. Der kan deltages i både fritstående og med rem, men de enkelte skytter kan kun stille op for én forening.
Information om klasser, alder og stilling findes i reglementet.
Indskud:
U13, U13F DKK 100,00
U15, U17 DKK 125,00
U15-rem, U17-rem DKK 125,00
Åben-rem DKK 180,00
Hold DKK 200,00
Betaling:
Der er mulighed for at betale med Dankort/MobilePay ved tilmelding. Ordrebekræftelse, der modtages ved afslutning af tilmelding, gælder som faktura.
Riffelkomiteen
Bent Kruse
Mail: bent_kruse@msn.com
Tlf. 21 25 82 09
OBS! Det er nu muligt at tilmelde flere skytter/hold på én gang. Det er derfor vigtigt, at du husker at udfylde felterne under Ekstra information med navne og klasser på dine skytter/hold samt ønsket skydested og ønsket skydetid.
Alternativt kan du sende en oversigt over tilmeldte skytter og hold til Bent Kruse på mail. I tilmeldingen herunder skriver du så bare antal skytter i hver klasse uden at anføre navnene.
Deltagere:
Alle foreninger, der er medlem af Dansk Skytte Union kan deltage med et eller flere hold à 3 skytter.
Klasser:
Åben klasse 1, division | Fritstående |
Åben klasse Øvrige divisioner | Fritstående |
Åben med rem | Albue og remstøtte |
Old Boys 60 + | Geværstøtte eller albue og remstøtte |
Ungdom-mix (U15-U17) | Fritstående + Albue og remstøtte |
U13 | Fritstående + Albue og geværstøtte |
For Ungdoms skytter gælder følgende alders regler:
U13 må ikke være fyldt 14 år den dato, hvor runden senest skal være skudt
U15 må ikke være fyldt 16 år den dato, hvor runden senest skal være skudt
U17 må ikke være fyldt 18 år den dato, hvor runden senest skal være skudt
Det er selvfølgelig tilladt at starte i den ungdomsgruppe skytten tilhører og derefter fortsætte i en ny ungdomsgruppe, hvis foreningen har tilmeldt hold i denne gruppe også.
Det er også tilladt at stille hold på tværs af flere foreninger. Kan jeres forening ikke selv stille et hold, så gå sammen med en anden eller to andre foreninger og opret et hold.
BEMÆRK dog, at til forårets DM kan kun rene foreningshold deltage, ikke blandede foreningshold.
Resultatlister og øvrig info kan findes her
Divisioner:
Åben klasse 1. division
Divisionen består så vidt muligt af 6 hold. Der skydes alle mod alle. Skydningen afvikles over 6 runder.
Øvrige klasser og divisioner
Hver division består så vidt muligt af 6 hold. Der skydes alle mod alle. Skydningen afvikles over 6 runder.
Ungdom
Hver division består så vidt muligt af 6 hold. Der skydes alle mod alle. Skydningen afvikles over 3 runder.
Afvikling:
Alle skydninger er hjemmebaneskydninger. Foreninger, der skyder på elektronisk anlæg eller benytter dømmemaskine, sender kun resultaterne til stævnelederen. Alle skiver og strimler gemmes, da der kan forekomme kontrol af resultaterne. Der skydes 40 skud i alle divisioner og klasser undtaget U13, der skyder 30 skud.
Resultater:
Resultaterne indsendes til den på hjemmesiden angivne person senest om søndagen i afviklingsugen.
Tilmelding:
Snarest og senest d. 15. oktober 2023.
Pris pr. hold for deltagelse:
Ungdom DKK 150,00
Øvrige DKK 250,00
Beløbet betales under tilmelding. Bemærk, bekræftelsen ved ordreafgivelse gælder som faktura. Det vil sige: Der tilsendes ikke yderligere opkrævning.
Afviklingsdatoer:
Ungdom afleverer resultater runde: 2-4-6
Runde 1 | Uge 43 | søndag den 29. oktober 2023 |
Runde 2 | Uge 46 | søndag den 19. november 2023 |
Runde 3 | Uge 49 | søndag den 10. december 2023 |
Runde 4 | Uge 2 | søndag den 14. januar 2024 |
Runde 5 | Uge 5 | søndag den 4. februar 2024 |
Runde 6 | Uge 9 | søndag den 3. marts 2024 |
Med venlig hilsen
Riffelkomiteen
Danske Mesterskaber på 15m Standardpistol 2024
Indbydelse.
Dansk Skytte Union (Skydesport Danmark) Pistolkomite indbyder herved i samarbejder med Korsør Skytteforening som arrangør til DM 15m Standardpistol.
Mesterskabet er åbent for enhver skytte, eller skytteforening, der er medlem af Dansk Skytte Union (Skydesport Danmark).
Mesterskaber afvikles samtidig med 15m Fripistol se særskilt indbydelse for den skydeart/disciplin (event 161 .
OBS! Der kan ikke afvikles 15m Grovpistol på Korsør skydebaner, hvorfor denne skydeart ikke er medtaget i dette mesterskab.
Sted: Korsør Skytteforenings baner: Møllevangen 51 4220 Korsør.
Program
Mesterskabet i 15m Standardpistol omfatter følgende skydeklasser:
Ungdom 9, 13-1, 13-2, 15-1,15-2, Juniordame, Juniorherre, Damer, Herre, Senior 1+2+3, Åben, Siddende skytte Åben.
Skydestillinger som anført i Pistolkomiteens:
Regler for Klasse og Aldersinddeling af 15-02-2024.
(Siddende skytte: Se forklaring nedenfor sidste i dokumentet).
Standardpistol:
Ubegrænset prøveskud - 30 gældende, skydetid 45 min.
Skydetider:
Lørdag den 6. april: Kl. 09:00, 10:00,11:00,15:00, 16:00 (evt.17:00)
Søndag den 7. april: Kl. 09:00,10:00,11:00 og 15:00.
Mødetid: Skytterne skal møde senest 20 min før skydetid og inden da igennem våbenkontrol.
Indskud
Individuel skydning:
Ungdom -9, -13, -15 og Juniorer: 150 kr.
Øvrige individuelle skytter: 200 kr.
Holdskydning
Foreningshold (3 skytter i klassen): 250 kr. pr. skydeart.
Individuelt mesterskab.
Afholdes når mindst fire (4) skytter er tilmeldt i klassen (gælder ikke ungdom klasser)
Holdmesterskab
Afholdes når mindst to (2) foreninger har tilmeldt hold i den pågældende klasse. Hold skal anmeldes med 3 navngivne skytter inden første holdskytte går på banen.
Præmie:
Vindere af 15m Standardpistol Herre- og Herrehold, modtager DIF mesterskabs medalje,
Øvrige individuelle samt hold vindere, modtager Dansk Skytte Union (Skydesport Danmark) Mesterskabs medalje.
Præmier udleveres i forhold til deltagerantal efter princippet:
Dansk Skytte Union mesterskab medalje: Individuel: 2-5-8. For hold 2-3-4.
DIF-medaljer efter princippet: Individuel mindste 5 deltagende skytter, for hold mindst 3 deltagende foreningshold.
Præmier uddeling
Umiddelbart efter skydningernes afslutning søndag (lørdag hvis der ikke er nogen skydning tilmeldt søndag).
Tilmelding
Indsendes via DSkyU Event portal senest 25 marts 2024. Event nr. 160
Yderligere oplysninger:
Regler/reglementer:
Dansk Skytte Union Reglement for 15m pistolskydning.
Generelle regler for skydning pistol)
Regler for klasse- og aldersinddeling: Gældende 15-02-2024.
ISSF gældende regler.
Stævnedommer:
Udpeges senere:
Stævneleder
Paul Erik Sørensen
Pistolkomiteen
20466352
E-mail: peps1@tdcadsl.dk
OBS! Alt henvendelse vedrørende stævnet herunder tilmelding i Event rettes hertil.
Orientering om klassen: Siddende skytte:
En ny klasse under pistolkomiteen hvis formål primært er at imødekomme de skytter der gene vil deltage i DSkyU Danmarksmesterskaber, men fysisk er besværet med at indtage stående skydestilling den støtte med enhåndsfatning som kravet er i ISSF regelsæt for pistolskydning. Den persongruppe tilbydes at deltage men fra siddende skydestilling skydning. Klassen kan også benyttes at alle andre skytter der godt kan stå op, men gerne vil prøve den siddende skydning.
Klassen er Åben med Fri håndfatning.
Vel mødt
Pistolkomiteen
Danske Mesterskaber på 15m Fripistol 2024
Indbydelse.
Dansk Skytte Union (Skydesport Danmark) Pistolkomite indbyder herved i samarbejder med Korsør Skytteforening som arrangør til DM 15m Fripistol.
Mesterskabet er åbent for enhver skytte, eller skytteforening, der er medlem af Dansk Skytte Union (Skydesport Danmark).
Mesterskaber afvikles samtidig med 15m Standardpistol se særskilt indbydelse for den skydeart/disciplin (event 160) .
OBS! Der kan ikke afvikles 15m Grovpistol på Korsør skydebaner, hvorfor denne skydeart ikke er medtaget i dette mesterskab.
Sted: Korsør Skytteforenings baner: Møllevangen 51 4220 Korsør.
Program
Mesterskabet i 15m Fripistolpistol omfatter følgende skydeklasser:
Juniordame, Juniorherre, Damer, Herre, Senior 1+2+3, Åben, Siddende Skytte Åben.
Skydestillinger som anført i Pistolkomiteens:
Regler for Klasse og Aldersinddeling af 15-02-2024.
(Siddende skytte: Se forklaring nedenfor sidste i dokumentet).
Antal skud 15m Fripistol:
Ubegrænset antal prøveskud - 30 gældende, skydetid 60 minutter.
Skydetider:
Lørdag den 6. april: Kl.12:00 og 13:30
Søndag den 7. april: Kl.12:00 og 13:30.
Mødetid: Skytterne skal møde senest 20 min før skydetid og inden da igennem våbenkontrol.
Indskud
Individuel skydning:
Juniorer: 150 kr.
Øvrige individuelle skytter: 200 kr.
Holdskydning
Foreningshold (3 skytter i klassen): 250 kr. pr. skydeart.
Individuelt mesterskab.
Afholdes når mindst fire (4) skytter er tilmeldt i klassen (gælder ikke ungdom)
Holdmesterskab
Afholdes når mindst to (2) foreninger har tilmeldt hold i den pågældende klasse. Hold skal anmeldes med 3 navngivne skytter inden første holdskytte går på banen.
Præmie:
Vindere af 15m Fripistol, individuelle samt hold, modtager Dansk Skytte Union (Skydesport Danmark) Mesterskabs medalje.
Præmier udleveres i forhold til deltagerantal efter princippet:
Dansk Skytte Union mesterskab medalje: Individuel: 2-5-8. For hold 2-3-4.
Præmier uddeling
Umiddelbart efter skydningernes afslutning søndag ca kl 16:00 (lørdag kl 17:00 hvis der ikke er nogen skydning tilmeldt søndag).
Tilmelding
Indsendes via DSkyU Event portal senest 25 marts 2024. Event nr. 161
Yderligere oplysninger:
Regler/reglementer:
Dansk Skytte Union Reglement for 15m pistolskydning.
Generelle regler for skydning pistol)
Regler for klasse- og aldersinddeling: Gældende 15-02-2024.
ISSF gældende regler.
Stævnedommer:
Udpeges senere:
Stævneleder
Paul Erik Sørensen
Pistolkomiteen
20466352
E-mail: peps1@tdcadsl.dk
OBS! Alt henvendelse vedrørende stævnet herunder tilmelding i Event rettes hertil.
Orientering om klassen: Siddende skytte:
En ny klasse under pistolkomiteen hvis formål primært er at imødekomme de skytter der gerne vil deltage i DSkyU Danmarksmesterskaber, men fysisk er besværet med at indtage stående skydestilling uden støtte med enhåndsfatning, som kravet er i ISSF regelsæt for pistolskydning. Den persongruppe tilbydes at deltage, men fra siddende skydestilling skydning.
Klassen kan også benyttes at alle andre skytter der godt kan stå op, men gerne vil prøve den siddende skydning. Klassen er Åben med Fri håndfatning.
Vel mødt
Pistolkomiteen
Dansk Skytte Union (Skydesport Danmark) indkalder, som tidligere annonceret, til ordinært årsmøde i henhold til vedtægternes § 7.
Dagsorden og program
Ordinært årsmøde afholdes på Skydesportens Dialogmøde, hvor foreningerne fra kl. 08:00-09:30 også kan deltage i årsmøde i aktivitetskomiteen flugtskydning, samt fra kl. 16:00 i årsmøder i aktivitetskomiteen i ISSF pistolskydning, ISSF riffelskydning og westernskydning. Endelig vil medlemsforeningerne have mulighed for at deltage i en temadrøftelse om visionen for Dansk Skytte Union (Skydesport Danmark) En skydesport for alle som inspiration til næstkommende strategiaftale med Danmarks Idrætsforbund (DIF).
Program for dagen, inklusiv foreløbig dagsorden, budget og kontingentforslag samt foreningernes stemmeberettiget deltagerantal, finder du her...
Tilmelding
Tilmelding til årsmøde og de tilhørende møder i aktivitetskomiteerne skal, jf. vedtægterne, ske seneste lørdag den 30. marts 2024 kl.10:30 med angivelse af foreningens stemmeberettiget og øvrige deltagere.
Pris
Deltagelse i årsmøde og Skydesportens Dialogmøde er uden beregning for foreningernes stemmeberettiget deltagere og medlemmer af Dansk Skytte Union (Skydesport Danmark)’s aktivitetskomiteer, appeludvalg og arbejdsgrupper. Pris for forplejning for øvrige deltagere er kr. 350,00, som betales ved tilmeldingen.
Ønskes overnatning i Idrættens Hus i forbindelse med årsmøde og Skydesportens Dialogmøde kan det bookes til en rabatpris på kr. 650,00 (inkl. morgenmad) for et enkeltværelse mod en listepris på kr. 1.075,00. Pris pr. person ved to personer i samme dobbeltværelse er i alt kr. 1050,00 (inkl. morgenmad) mod en listepris på kr. 737,50 pr. person ved to personer i dobbeltværelse. Bestilling af overnatning til rabatpris skal ske via Dansk Skytte Union (Skydesport Danmark) i forbindelse med tilmeldingslinket, og efter ”først til mølle-princippet” med forbehold for ledige værelser i Idrættens Hus.
Deltagere:
Alle foreninger, der er medlem af Dansk Skytte Union kan deltage med et eller flere hold à 3 skytter.
Klasser:
U13 | 30 skud | Albue og geværstøtte |
U15-U17 (Ungdom Mix) | 40 skud | Fritstående |
U15-U17 (Ungdom Mix med rem) | 40 skud | Albue og remstøtte |
Da der jo nu er nye regler for oprykning til næste klasse i ungdomsgrupperne, hvor det sker på skyttens fødselsdag, og ikke ved et sæsonskifte, så gælder følgende:
U13 må ikke være fyldt 14 år den dato, hvor omgangen senest skal være skudt
U15 må ikke være fyldt 16 år den dato, hvor omgangen senest skal være skudt
U17 må ikke være fyldt 18 år den dato, hvor omgangen senest skal være skudt
Det er selvfølgelig tilladt at starte i den ungdomsgruppe, skytten tilhører og derefter fortsætte i en ny ungdomsgruppe, hvis foreningen har tilmeldt hold i denne gruppe også.
Det er også tilladt at stille hold på tværs af flere foreninger. Kan din forening ikke selv stille et hold, så gå sammen med en anden eller to andre foreninger og opret et hold.
OBS! Til forårets DM kan kun rene foreningshold deltage, ikke blandede foreningshold.
Der skydes 5 omgange, med 2 omgange før 31.12.2023 og 3 omgange efter 01.01.2024. Da der skydes alle mod alle, vil vinderen modtager point efter antallet af skydende hold. Der oprettes divisioner i forhold til antal tilmeldte hold.
Skydningens afvikling:
Alle skydninger er hjemmebaneskydninger. Foreninger, der skyder på elektronisk anlæg eller benytter dømmemaskine, sender kun resultaterne til stævnelederen. Øvrige foreninger sender skiverne til stævnelederen som dømmer og registrere resultaterne. Alle ikke indsendte skiver og strimler gemmes sæsonen ud, da der kan forekomme kontrol af resultaterne
Skiver:
Skiverne/resultaterne indsendes til stævnelederen så materialet er fremme senest om mandagen (kl. 18:00) i ugen efter sidste afviklingsdato. For sent indsendte skiver/resultater vil normalt ikke komme med på listen eller blive bedømt. Det anbefales derfor at foreninger, der indsender skiver, afslutter deres skydninger ugen før fristen.
Tilmelding:
Snarest og senest d. 1. oktober 2023.
Pris pr. hold for deltagelse:
DKK. 300,00
Tilmeldingen er først gældende, når der er betalt, og beløbet er registreret.
Resultater:
Sendes til Stævneleder Bent Kruse: Bent_Kruse@msn.com
Afvikling af omgange:
Omgang 1 | Uge 44 | søndag den 5. november 2023 |
Omgang 2 | Uge 48 | søndag den 3. december 2023 |
Omgang 3 | Uge 3 | søndag den 21. januar 2024 |
Omgang 4 | Uge 7 | søndag den 18. februar 2024 |
Omgang 5 | Uge 11 | søndag den 17. marts 2024 |
Turneringsleder
Bent Kruse, 10m udvalget
Tlf.: 21 25 82 09
bent_kruse@msn.com
Deltagere:
Alle foreninger, der er medlem af Dansk Skytte Union kan deltage med et eller flere hold à 3 skytter.
Klasser:
Åben | 40 skud | Fritstående |
Åben med rem | 40 skud | Albue og remstøtte |
Oldboys | 40 skud | Albue og remstøtte |
Divisioner:
Åben klasse
Hver division består så vidt muligt af 6 hold. Hvis der ikke er 6 hold i en division, så skyder alle mod alle og vinderen modtager point efter antallet af skydende hold. Der skydes 5 omgange før 31.12.2022 og 5 omgange efter 01.01.2023. Alle hold møder hinanden to gange, således at hvert hold skyder 10 omgange.
Hvis et ikke kvalificeret hold til DIF turneringen, ønsker at deltage i denne næste år, skal dette meddeles senest den 31. december. Ved oprykningsskydningen til DIF Turneringens finalestævne, kan deltage de to hold med højeste skudte point pr. 1. januar i hjemmebaneturneringen, der har tilkendegivet at de ønsker at deltage.
Hver division består så vidt muligt af 6 hold. Hvis der ikke er 6 hold i en division, så skyder alle mod alle og vinderen modtager så point efter antallet af skydende hold. Der skydes 5 omgange før 31.12.2022 og 5 omgange efter 01.01.2023. Alle hold møder hinanden to gange, således at hvert hold skyder 10 omgange.
Oldboys
Hver division består så vidt muligt af 6 hold. Hvis der ikke er 6 hold i en division, så skyder alle mod alle og vinderen modtager så point efter antallet af skydende hold. Der skydes 5 omgange før 31.12.2022 og 5 omgange efter 01.01.2023. Alle hold møder hinanden to gange, således at hvert hold skyder 10 omgange.
Skydningens afvikling:
Alle skydninger er hjemmebaneskydninger. Foreninger, der skyder på elektronisk anlæg eller benytter dømmemaskine, sender kun resultaterne til stævnelederen. Øvrige foreninger sender skiverne til stævnelederen som dømmer og registrere resultaterne. Alle ikke indsendte skiver og strimler gemmes sæsonen ud, da der kan forekomme kontrol af resultaterne
Skiver:
Skiverne/resultaterne indsendes til stævnelederen så materialet er fremme senest om mandagen (kl. 18:00) i ugen efter sidste afviklingsdato. For sent indsendte skiver/resultater vil normalt ikke komme med på listen eller blive bedømt. Det anbefales derfor at foreninger, der indsender skiver, afslutter deres skydninger ugen før fristen.
Tilmelding:
Snarest og senest d. 23. september 2023
Pris pr. hold for deltagelse:
DKK. 500,00
Tilmeldingen er først gældende, når der er betalt, og beløbet er registreret.
Resultater:
Sendes til Stævneleder Bent Kruse: bent_kruse@msn.com
Afvikling af omgange:
Omgang 1 | Uge 42 | søndag den 22. oktober 2023 |
Omgang 2 | Uge 44 | søndag den 5. november 2023 |
Omgang 3 | Uge 46 | søndag den 19. november 2023 |
Omgang 4 | Uge 48 | søndag den 3. december 2023 |
Omgang 5 | Uge 50 | søndag den 17. december 2023 |
Omgang 6 | Uge 2 | søndag den 14. januar 2024 |
Omgang 7 | Uge 4 | søndag den 28. januar 2024 |
Omgang 8 | Uge 6 | søndag den 11. februar 2024 |
Omgang 9 | Uge 8 | søndag den 25. februar 2024 |
Omgang 10 | Uge 10 | søndag den 10. marts 2024 |
Turneringsleder
Bent Kruse, 10m udvalget
Tlf.: 21 25 82 09
bent_kruse@msn.com
Dansk Skytte Union (Skydesport Danmark) inviterer til
NATIONAL DOMMERUDDANNELSE - RIFFEL OG PISTOL
26-28. april 2024 I Vildbjerg Sports- og Kulturcenter.
Ved at bestå dommeruddannelsen opnås national dommerlicens (C-licens) for enten riffel eller pistol med mulighed for at virke som dommer ved DM’er og stævner i Danmark. Som nyuddannet dommer vil du blive klædt på til gerningen og det forventes at du vil være med til at løfte kvaliteten af både de danske og mindre internationale stævner, som afholdes i Danmark. Som uddannet og aktiv dommer vil du fremgå af dommerlisten og du kan derfor forvente at blive kontaktet af stævnearrangører med henblik på at komme ud og dømme. Vilkår for at virke som dommer aftales med det enkelte stævne. Med national dommerlicens vil du trygt med fagligheden i orden kunne håndtere konkurrencesituationer og være i stand til at sikre reglerne følges til glæde for både kammerater og hele skydesporten.
Målgruppe - Personer, der ønsker at virke som dommere og ønsker stor indsigt i reglerne for at bidrage til stævner og DM. Skytter, der for egen skydekarrieres skyld, ønsker et indgående kendskab til reglerne.
Program
Fredag d. 26/4 – kl. 17.00-21.00 |
Lørdag d. 27/4 – kl. 09.00-21.00 |
Søndag d. 28/4 – kl. 09.00-16.00 |
Du møder ind på Vildbjerg Sports og Kulturcenter fredag og er klar til undervisning fra kl. 17.00. Dele af undervisningen vil foregå i Ørre Skytteforening. Weekenden vil veksle mellem fællesundervisning, gruppearbejde, selvstændig opgaveskrivning samt opdelt undervisning riffel og pistol. Forvent en intensiv og lærerig weekend med ligesindede.
Forberedelse - Inden kursusstart skal du have læst de internationale regler som er generelt kapitel 6, som gælder for alle skydegrene samt det specifikke kapitel for den disciplin du ønsker at opnå licens i, dette er kapitel 7 for riffel og Kapitel 8 for pistol. Ud over dette, kan man med fordel orientere sig i de danske reglementer, som findes her. Man kan med fordel se de tidligere finaler på ISSF-hjemmeside. Minimum 1 uge før kursusstart bør reglerne være læst og forstået. 1 uge før kursusstart modtages hjemmeopgave, som skal afleveres ved kursusstart. På uddannelsesweekenden stilles skriftlige opgaver, som skal løses uden for undervisningstiden. Undervisning og prøver foregår på dansk.
Tilmelding - Tilmelding senest 1. april via følgende link: Tilmeld dig her. Prisen for kurset er 5.500 kr. Det er muligt at søge kommunen om tilskud til kurset og nogle kommuner dækker op til 80% af kursusudgifterne. Vi anbefaler at du taler med din formand i den forening du er medlem i og undersøger mulighederne, læs mere her og kontakt udviklingskonsulenten for hjælp. Kurset bliver kun afholdt, hvis minimumantallet for kursister bliver opfyldt.
Undervisere - Fællesdel og riffeldel: Jane Mønster og René Mønster, begge international A-licens.
Pistoldel: Paul Erik Sørensen, national C-licens.
Kan du ikke deltage, men ønsker besked om næste uddannelse, så kontakt udviklingskonsulenten og kom på venteliste. Jo længere venteliste, jo før kommer næste kursus.
Med venlig hilsen – Dommerarbejdsgruppen I Dansk Skytte Union (Skydesport Danmark)
LÆS hele invitationen fra Horsens Flugtskytte Klub i dette link :
https://skytteunion.dk/zakobo/upload/filemanager/HORSENS_GRAND_PRIX_2024_forar_1.pdf
LÆS hele invitationen fra Horsens Flugtskytte Klub i dette link:
https://skytteunion.dk/zakobo/upload/filemanager/HORSENS_GRAND_PRIX_2024_forar_1.pdf
Tid
11. til 12. maj 2024
Kl. 9:00 sidste indskrivning kl. 8:30
Sted
Københavns Flugtskytte Klub
Selinevej 9
2300 København S
Program
125 duer OL-skeet (5 serier), 3 baner
Der skydes i rækkerne Elite-, A og B række + finaler.
Der skydes efter gældende ISSF regler.
Der må skydes med blyhagl.
Træning
Onsdag d. 8/5 kl. 9 - 20
Torsdag-fredag d. 9-10/5 kl. 9 - 19
Indskud
800 kr. pr. deltager. Morgenmad er inkluderet i prisen.
Præmiering
Pengepræmier til de 3 bedste i 3 rækker (Elite-, A og B).
Desuden præmieres placering 4-6 i hver række, samt bedste Oldboys, junior og dame.
Tilmelding
Senest 1. maj 2024
I tilfælde af tekniske spørgsmål til tilmeldingen kontaktes Dansk Skytte Unions, Skydesport Danmarks kontor, info@skytteunion.dk.
Spørgsmål til stævnet kontaktes Tania Jensen, taniamerkel78@gmail.com.
Invitationer til ophæng i klubhus:
Tid
11. til 12. maj 2024
Kl. 9:00 sidste indskrivning kl. 8:30
Sted
Københavns Flugtskytte Klub
Selinevej 9
2300 København S
Program
125 duer OL-Trap (5 serier)
Der skydes i 2 rækker, A og B*. Desuden præmieres bedste Oldboys, Junior og Dame (afhængigt af deltagerantal)
Finaler i A og B række.
Der skydes efter gældende ISSF regler.
Der må skydes med blyhagl.
Træning
Onsdag d. 8/5 kl. 9 - 20
Torsdag-fredag d. 9-10/5 kl. 9 - 19
Indskud
800 kr. pr. deltager. Morgenmad er inkluderet i prisen.
Præmiering
Pengepræmier til de 3 bedste i række A og B og præmie til placering 4-6.
Præmier til de 3 bedste i dame- og juniorrække.
Tilmelding
Senest 1. maj 2024.
I tilfælde af tekniske spørgsmål til tilmeldingen kontaktes Dansk Skytte Unions, Skydesport Danmarks kontor, info@skytteunion.dk.
Spørgsmål vedr. stævnet rettes til Tania Jensen, taniamerkel78@gmail.com.
Klubben tager forbehold for ændringer.
125 duer OL-Trap (5 serier)
Der skydes i A og B række. Juniorer og damer vil blive fordelt i disse rækker, som alle andre skytter.
Finaler i begge rækker.
Der skydes efter gældende ISSF regler.
Der må skydes med blyhagl og stålhagl. Dog ikke haglstørrelse nr. 6.
Træning:
Fredag d. 17. maj kl. 12.00 – 17.00
Indskud:
800 kr. pr. deltager. Morgenmad er inkluderet i prisen.
Juniorer 400 kr.
Præmiering
Pengepræmier til de 6 bedste i række A og B.
Der vil også være præmier til de bedste dame- og juniorskytter
Tilmelding
Senest 14. maj 2024.
Spørgsmål vedr. stævnet rettes til Henning Bomberg, Henning.Bomberg@we-online.com
I tilfælde af tekniske spørgsmål til tilmeldingen kontaktes Dansk Skytte Union (Skydesport Danmark)'s kontor, info@skytteunion.dk / 91 16 19 79.